3e family unit - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu 3e family unit - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu

3e family unit

31 Augustus 2012 | Oeganda, Mukono

Een uurtje geleden is de 3e familiy unit geopend: 8 jongens, van ong. 7 tot 9 jaar. Met een begeleidster (auntie Caroline) wonen ze in hun nieuwe huis. Ze zijn helemaal trots dat ze daar wonen en niet meer bij alle kleintjes in het huis. Op dit moment zijn er meer dan 140 kinderen en ontzettend veel peuters in het kinderhuis. We kennen niet de namen als we vertrekken: het zijn er teveel om te leren in zo korte tijd.
We hebben een vol programma: we zijn nog steeds bezig om lakens op de goede maat te maken, gordijnen te naaien, met kinderen te spelen, te troosten of uit elkaar te halen. Afgelopen week is er weer een meisje van ong. 1 jaar binnen gebracht, ze is erg verzwakt, maar gelukkig drinkt ze wel goed. Ze weegt weinig en heeft grote ogen en mooie wimpers. Maar soms begint ze te lachen en te brabbelen. Hopelijk doet ze het goed. De andere 3 nieuwe kinderen lijken het ook goed te doen.
Het weer is hier erg wisselend: soms met bakken uit de lucht (gisteren de hele nacht en ochtend) en dan weer stralend weer.
Zo gaan we rolex eten aan de weg. mmmmmmmmmmmmmm
Gisteravond opgepast op de 8 oudste jongens, met ze gegeten spelletjes gedaan, gevouwen met vouwblaadjes en gehaakt: breien en haken is hier een hype onder de oudere meisjes en jongens.
Dit weekend naar Kampala, hebben we zin in!!
Zoals jullie zien zitten we weer volop in het Noah's Ark leven. De tijd vliegt en is echt genieten. Nederland is erg ver weg, en dat is even helemaal niet erg :) Veel liefs en dank voor de berichtjes!

• 31 Augustus 2012 - 16:35

Dianne:

Nou, het lijkt niet echt op vakantie, als ik het zo lees. Maar gelukkig genieten jullie ervan!. Veel plezier in Kampala! Leuk om jullie weer te volgen.
    Liefs, Dianne

• 31 Augustus 2012 - 16:59

Carien Kooij:

He ,leuk jullie reisverslag te lezen. Heerlijk werken met kinderen! Stop er maar veel vit. L in.
    Fijn weekend in Kampala.
    lieve groet, Carien.

• 31 Augustus 2012 - 20:49

Carolien:

Hoi Klara en Jannie,
    verhalen alsof jullie niet weggeweest zijn daar. Indrukwekkende verhalen ook weer. Kan me voorstellen dat ze weer blij zijn met jullie (we hebben jullie wel gemist, hoor, tijdens alle verjaardagen:)).Lekker genieten, ook uitrusten en veel plezier, en knuffel van Kylian, lieve groet, Carolien

• 31 Augustus 2012 - 21:08

Adri:

lieve mensen
    fijn om te lezen dat het jullie goed gaat, genieten werken en knuffelen, mooi om het te willen en kunnen doen, mooie tijd met elkaar daar,groetjes Adri

• 01 September 2012 - 20:56

Yolanda En Albert:

Ook wij vinden het leuk om de reisverslagen te lezen en jullie een beetje van uit Nederland te volgen zo heb een klein beetje een idee hoe het er daar aan toe gaat.
    Samen met iedereen nog een fijne tijd op jullie werkvakantie.
    Groetjes Yolanda en Albert