Vakantie bijna voorbij - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu Vakantie bijna voorbij - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu

Vakantie bijna voorbij

16 September 2012 | Oeganda, Mukono

Vanuit Kampala ons laatste bericht voordat we morgen naar Nederland vertrekken. Vandaag genieten we van de zondag met mooi warm weer. Vanmorgen naar de internationale kerk geweest, waar zowel oegandezen als buitenlanders komen. We konden de dienst goed volgen. Hierna heerlijk ijs gegeten, bijzonder hier. En nu gezellig op het terras van Mariska kletsen, spelen, eten enz.
Een heel andere dag dan gisteren, toen er een feestdag was in de kindergevangenis Kampiringisa. Het regende 's morgens dan is het er extra triest en koud. Er is die dag gezongen, muziek gemaakt, de kinderen mochten tekenen, Jannie heeft ong. 50 kinderen gesminkt. Er is dan 1 x in de maand lekker eten, die de jongens dan klaar maken. Voor iedereen is er dan genoeg en lekker eten. Het bleek dat de kinderen die week bijna niets te eten hebben gehad, behalve kippenvoer! Niet voor te stellen.
Ook was er een meisje, dat haar arm gebroken had en het enige wat gedaan kon worden is een mitella geven en een pijnstiller. Verder probeer je de kinderen aandacht te geven, al is dat moeilijk met meer dan 400 kinderen in deze omstandigheden.
Jullie begrijpen dat deze vakantie in Oeganda weer een bijzondere ervaring was, met een mooi weerzien met de kinderen in Noah's Ark en een indrukwekkend bezoek in de kindergevangenis, wat we niet zullen vergeten. Kus van ons en tot ziens, Jannie en Klara

• 16 September 2012 - 20:35

Adri:

lieve mensen
    wat weer een indrukwekkend verhaal en wat een leed voor de kinderen, goede thuisreis gewenst
    groetjes
    Adri

• 17 September 2012 - 08:21

Margreeth Van Der Vinne:

Hoi allebei, wat een moeilijke omstandigheden,en dat voor kinderen.Onvoorstelbaar als je het niet met je eigen ogen kunt waarnemen.
    fijn dat jullie er waren en een lichtpuntje mochten zijn.
    Ik wens jullie een goede reis terug.

liefs van Margreeth

• 17 September 2012 - 12:54

Lourens Touwen:

dah Klara en Jannie,

Dank voor jullie verslag, de laatste alweer. Het is haast dweilen met de kraan open. Maar jullie doen belangrijk werk. De kinderen aandacht geven, dat is de kern vind ik.

Groet

Groet
    Lourens

• 18 September 2012 - 19:57

Ina Griede:

Hopelijk fijne reis gehad en weer goed thuis gekomen.
    Met heel veel plezier jullie prachtige, indrukwekkende verhalen gelezen.
    Bedankt ! Groetjes Ina.

• 19 September 2012 - 21:22

Betsy :

Met grote aandacht al jullie reisverslagen gelezen.Je kunt alleen maar constateren;"wat hebben wij het hier goed! Het bezoek aan de kindergevangenis helemaal ongelooflijk triest, maar jullie bezoek toch weer een klein lichtpuntje voor de kinderen daar, ook al is het maar van korte duur.
    Nu zijn jullie hopelijk weer heelhuids thuis en moeten weer omschakelen naar het leven van alle dag in
    Holland en met alle herineringen verder, misschien met de wens van volgend jaar weer naar Oeganda?
    Bedankt voor de inzage van jullie reisbelevenissen.
    Liefs en gegroet, Nic en Betsy.