eerste dagen - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu eerste dagen - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu

eerste dagen

28 Augustus 2012 | Oeganda, Mukono

Zaterdagnacht zijn we na een voorspoedige reis (weggebracht door Koos en Henriette naar Schiphol) met tussenstop in Rwanda en een flinke luchtzak (met gillende passagiers) aangekomen in Oeganda. We werden opgewacht door een Oegandees stel, die we kennen en ook op Noah's Ark werken. Om 0.30 uur kwamen we aan in Noah's Ark en dit keer hebben we voor N.A. begrip een luxe huisje, met schitterend uitzicht, allebei een eigen slaapkamer en niet vochtig (i.v.m. ons vorig huisje), echt vakantie!
De volgende ochtend ontbeten bij Piet en Pita en veel kinderen. We vinden het leuk om weer veel bekenden te zien, zowel vrijwilligers,als aunties en uncles en kinderen. Er zijn er ook weer veel vertrokken en veel kinderen bijgekomen. Het wordt weer hard werken om de namen van de kinderen te weten. Vaak vergissen!!
Het was een goede dag om aan te komen, zondag. 's Middags werden we samen met een groep van 10 canadezen welkom geheten en gezongen in de kerk Ook werd er gebeden voor de vele zieken: er zijn 21 (!) zieke kinderen en 5 aunties: met typhus, maleria en onbekend virus. Ze zijn allemaal flink ziek. Hopelijk doen we niet mee :(.
Maandagnacht gewekt door de sirene van Piet, die een baby ophaalde van het politiebureau: Titus, die geofferd had moeten worden, vader is opgepakt. Dezefde dag kwamen er 's middags nog 2 kinderen: Abner, die deze dag geboren is, moeder overleden bij geboorte, vader in Rwunda, oma wil er niet voor zorgen, en een ong. 1 1/2 jarig jongetje Matthei, die ergens achtergelaten is. Heftig dus.
We zijn al aan het "werk": van dekbedhoezen maken we lakens voor de kinderbedden. Alleen de naaimachines werken nog niet alemaal. Verder veel aandacht aan de kinderen en ons lied " I saw two monkeys" is gisteravond na het eten weer gezongen in het kinderhuis.
Vanmorgen wakker geloeid door een koe,vlak voor ons huis. Ook de apen waren weer aanwezig en veel mooie vogels en vlinders. Zondag en maandag was het niet zo erg warm, vandaag schijnt de zon volop.
Ons eerste handwasje is gedaan, we genieten van de koude douche, oploskoffie, chipati (gisteren), spaghetti vanavond.
We genieten volop van alles!

• 28 Augustus 2012 - 17:49

Wilma:

Lieve Jannie en Klara heerlijk een goede reis gehad!Nu al zo genieten enne jullie two monkeys lied wat er zo weer in zit met elkaar te zingen!!

super leuk zeg het huisje voor jullie en het vakantie gevoel,heeel veeel plezier en samen met de kids van Noahs Ark genieten!

Bereknuffels Douwe en Wilma

• 28 Augustus 2012 - 17:49

Wilma:

Bereknuffels Douwe en Wilma

• 28 Augustus 2012 - 19:41

Ina Griede:

Dag Jannie en Klara,
    Fijn weer iets van jullie te horen.
    Met veel zorgen daar, zijn jullie weer opnieuw de "zonnestalen"
    Echt geweldig. Het gaat jullie goed.
    Groetjes Ina

• 28 Augustus 2012 - 19:42

Ina Griede:

Natuurlijk de zonne stralen !!
    Ina

• 06 September 2012 - 15:29

Rob Flink:

Best Klara en Jannie,

Altijd weer boeiend om jullie verhalen te lezen. Fijn dat het huisje een vakantiegevoel geeft en daarbij een schitterend uitzicht heeft. Zo te lezen moeten jullie ook wel oppassen voor allerlei enge virussen, gelukkig is dit niet jullie eerste reis. Ik blijf de reis volgen en wens jullie veel succes met alles!!

hartelijke groet,
    Rob