klein manneke op bezoek - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu klein manneke op bezoek - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu

klein manneke op bezoek

Door: jannieklara

23 Januari 2009 | Oeganda, Mukono

Afgelopen nacht hebben we op Trevor gepast: sinds zaterdag is hij op Noah's Ark geboren in september. Zijn moeder is vrijdag aan aids overleden en zijn oom die zelf 8 kinderen heeft, kwam hem brengen. Hij weegt 3100 gram.Hij is vel over been. Hij heeft bij Klara in bed geslapen en we waren regelmatig wakker van zijn hoesten. Op dit moment krijgt hij sondevoeding omdat hij nog weinig gewend is: de laatste tijd heeft hij vooral thee gehad! We hopen dat hij het haalt. Ondanks dat hij erg mager is kijkt hij met heldere ogen de wereld in.
Vanavond zijn we met een groot aantal vrijwilligers weer rolex gaan eten aan de straat: we hopen dat we er dit x geen diaree aan overhouden..
We wilden weer eens wat anders eten na rijst met pindasaus, zoete aardappel met pindasaus enz. Maar eergisteren hutspot op z'n oegandees..... Morgen gaan we met Mariska boodschappen doen we voor ons uitje volgende week vrijdag met de 50 schoolkinderen naar Jinja. Maandag t/m woensdag gaan we op safari samen met nog een vrijwilligster + tante en 2 onbekende Amerikanen. We zijn benieuwd om een ander gedeelte van Oeganda te gaan bekijken. We gaan zo nog een poging doen om nog een aantal foto's op deze site te plaatsen, met hulp van Floor. Gisteren is er weer eens een dief gepakt die kleding van de waslijn wilde stelen. Wat dat betreft wordt er van alles gestolen. Ook wij zijn onze huissleutel al kwijt geweest: 1 van de kinderen had 'm meegenomen. Na een paar dagen vonden we 'm terug in een speelgoedzak in ons huisje....
groet aan allen en de tijd gaat hier wel eeeerg snel!

• 23 Januari 2009 - 19:51

Irene:

Het lijkt me moeilijk voor jullie om het straks allemaal weer achter te laten, zoveel belevenissen. Ik vind het fijn om jullie berichten te lezen en wens jullie sterkte met de kleine baby. Groet Irene.

• 23 Januari 2009 - 20:11

Anita S:

Ach, die Trevor, wat en start heeft zo'n kindje dan. Gelukkig heb je met Kylian de nodige recente ervaringen opgedaan, dus Trevor is zeker bij jou in goede handen. Hoop dat het kleine manneke het zal redden.
    Wens jullie een mooie safari en er lekker even tussen uit is ook goed.
    Ben wel jaloers op de foto aan het strand; heerlijk!

• 23 Januari 2009 - 21:24

Koos En Henriëtte:

Leuk, die foto's!
    Ik begrijp dat de safarimieren (nog) niet geweest.....ik moet er niet aan denken dat dat afgelopen nacht het geval zou zijn geweest.
    Klara, vanavond was 'onze' Bastiaan bij Vermist, op zoek naar zijn moeder in Athene. Zij is niet gevonden, vermoedelijk al overleden, maar wel een oudere halfbroer in Amerika. Hun fotootjes als baby, peuter waren identiek, behalve dan dat Bas een iets spits toelopend gezichtje heeft.
    Deze halfbroer was ook in de uitzending, Bas was dolblij om hem te zien. Dus wij hebben er ook familie bij!
    Veel plezier op safari en hopelijk zie je the big five en nog veel meer.

Dikke kus voor jullie allebei van ons beiden

• 24 Januari 2009 - 20:19

Joyce Van Koesveld:

Eindelijk is het er van gekomen om jullie reis/werkervaringen te lezen. Wat maken jullie veel mee:leuke,enerverende en schrijnende verhalen heb ik net gelezen. Waarschijnlijk zit jullie werktijd er bijna op en gaan jullie nog wat rondkijken in de rest van het land. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Het zal niet meevallen om de kinderen weer los te laten na zo'n poosje hun lief en leed te hebben gedeeld!
    Ik wens jullie een goed vervolg van jullie verblijf in Oeganda.

• 25 Januari 2009 - 10:35

Tante Dina:

Dat was leuk op oom Wim zijn verj.een bericht van jullie te krijgen.Vertroetel Trevor maar dat hij maar een mooi en lief kind mag worden dank zij jullie.Sterkte metjullie mooi werk en geniet ook nog van jullie reis! groetjes oom Wim en Tante Dina.

• 25 Januari 2009 - 18:00

Marjan En Jeroen:

Ha dames, net weer een reeks van jullie verslagen gelezen. Indrukwekkend en enerverend waar je allemaal mee te maken krijgt. Veel goede wensen uit D.

• 25 Januari 2009 - 19:19

Jenneke:

Nou dat kleine manneke is wel in heel goede handen!
    Hier is de rust weergekeerd. Wat was het een gezellig feest vorige week! Ik heb genoten. Hartverwarmend.
    De meesten hadden meegewerkt met een project van Irene, door een A4tje te maken met anekdotes over/met mij. Het is prachtig geworden.
    Er stond ook een sara van wel 4,5 meter hoog voor de schuur waar ik mn feest hield. Anne was wel een beetje bang dat ik boos zou worden, dus begon al voorzichtig bij me te polsen.... Nou ik vond t geweldig van ze hoor.
    Bijna iedereen die ik had uitgenodigd was er, en het koud buffet was overheerlijk. Jammer dat we er niet wat van konden opsturen naar jullie.
    Nu weer tot de orde van de dag: opruimen, studeren en vooral veel oefenen!
    Geef de kleine een warme knuffel. En tot schrijfs.
    Liefs, Jenneke

• 27 Januari 2009 - 19:01

Irma:

Hallo, ik ben er stil van! Trevor: hopelijk biedt jullie warmte hem levenslust. En dan zeuren wij b.v. over een jeukende muggebult. Het blijft bijzonder om te lezen en het zal nog specialer zijn om dat te doen wat jullie nu doen. Veel succes met het kleine mannetje en geniet van de trip samen.
    tot lezens, Irma.

• 28 Januari 2009 - 20:23

Kromhofjes:

Wat beleven jullie veel zeg,wat een ervaring en die foto's geweldig. Hoe was de Safari?? We wensen jullie alle goeds !!
    liefs de kromhofjes

• 29 Januari 2009 - 20:11

Janiek:

hee

Volgensmij hebben jullie het wel leuk daar. Alhoewel het verhaal van dat jongetje vond ik wel heftig.Ik hoop dat het goed komt en met de andere kinderen ook die het moeilijk hebben. Pap/mam stuurt ook nog wel een berichtje.

groetjes van Janiek

• 31 Januari 2009 - 06:49

Greetje Medema:

Hoi Jannie en Klara,

Wat een onvergetelijke reis moet dit voor jullie zijn.
    Heel fijn dat we mee mogen genieten van als jullie belevenissen.
    Ik wens jullie nog een goede tijd toe.
    lieve groetjes van Greetje

• 15 Februari 2009 - 16:34

Inge Zeelen:

Hallo dames het schiet alweer op voor julliet erugkeer naar nederland wat zal het moielijk zijn om iedereen daar gedag te zwaaien. En wat zullen jullie moe zijn van alle indrukken die jullie zowel positief als ook negatief/emotioneel hebben meegemaakt daar! Als ik het lees krijg ik al kippevel.. brr heel veel sterkte en geniet van alles voor jullie zo weer terug zijn in het koude maar ook wel erg gezellige nederland!1

liefs uit enschede van Tonny Inge Lisa Celine en Timon