We zijn geland met de peertjes en taai taai - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu We zijn geland met de peertjes en taai taai - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu

We zijn geland met de peertjes en taai taai

Door: jannieklara

03 December 2008 | Oeganda, Mukono

Na een lange reis (overstappen in Dubai, stop in Addis Abbeba) kwamen we na 24 uur in Noah's ark aan nadat Jimmy onze chauffeur ons had opgepikt op het vliegveld. Het terrein is veel groter (24 ha) dan we gedacht hadden en straalt rust uit. Binnengekomen struikelen we over de kinderen die of aan ons zitten, ons auntie noemen, aan onze broek sabbelen of "What is your name?" roepen. Overweldigend. We werden door Mariska warm verwelkomd en we kregen op het terras buiten een bord spaggetti. De eerste nacht in ons eigen huisje incl. wc en koude douche ging goed al waren er ruzieende apen vlak bij. Vandaag geacclimatiseerd, huisje gepoetst, tas uitgepakt, terrein verkend met Mariska en weer veel kinderen op schoot gehad. De maaltijden waren vandaag rijst en aardappelen met iets groente (we hebben vitaminepillen). Vrijdag laatste schooldag met optreden (er wordt al flink geoefend) en 5 december gevierd (wij hebben voor 3 zakken taai taai en pepernoten gezorgd). Tot nu toe genieten we erg van alle eerste indrukken. Morgen gaan we shoppen in Mukono (achterop een brommertje...boda boda).
We hopen dat het jullie allemaal goed gaat en tot het volgende bericht,
Jannie en Klara

• 03 December 2008 - 18:19

Anita:

Hai Jannie en Klara! Fijn dat jullie goed overgekomen zijn en een hartelijk welkom is altijd leuk natuurlijk.Zie nu al uit naar de foto's en wens jullie heel veel werkplezier en natuurlijk ook genieten van de vrije tijd om erop uit te gaan en dingen te bezichtigen.
    Hou ons op de hoogte!
    Liefs Anita

• 03 December 2008 - 19:46

Anita En Tim:

Hoi Jannie en Klara! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. 't Is me nogal een reis! Waren jullie niet erg moe? Hoe warm is het daar nu? Wat veel indrukken zullen er op jullie afkomen. Hopelijk laten jullie gauw wat foto's zien! We zien uit naar jullie volgende bericht. Groeten van de hele meute hier! En Jannie, namens Auke Willem nog bedankt voor de bladwijzers. Allemaal waren ze nieuw voor hem. Mocht jullie daar ook van die dingen tegenkomen.....
    Ik stort me weer op de sinterklaasgedichten. Tot de volgende keer! Anita en Tim

• 03 December 2008 - 20:13

Annie:

Hallo Jannie en Klara,

Reizen is jullie niet vreemd,maar dit is weer een heel andere ervaring, kinderen die aan jullie hangen en aandacht vragen enz. Jannie : dit is weer wat anders dan de wave in Thialf. Geniet ervan ! Alles komt goed!: sprak Annie vanachter de computer met een Brabants worstenbroodje.

• 03 December 2008 - 20:15

Irma:

Hoi, fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen! 'k Was toch wel ff benieuwd. Geniet ze en ik hou me op de hoogte!
    groetjes, Irma.

• 03 December 2008 - 20:38

Christien Paize:

Hoi Klara en Jannie,
    leuk om een nieuwsbrief te krijgen . wat een onderneming. zover en zolang van huis(ik krijg al na 1 week heimwee).
    Ik wens jullie heel veel plezier in Mukono en ben benieuwd naar jullie verdere verhalen en foto's!
    Liefs van Christien

• 03 December 2008 - 20:46

Henk+Karin Endepoel:

Hoi Janny en Klara,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Mukono! Een heel interessante periode toegewenst.

Groetjes Henk, Karin, Joost en Geert Endepoel

• 03 December 2008 - 20:56

Margreet:

Hallo dan!
    Leuk hoor zo"n eigen verhaal. Gisteren meerdere malen geprobeerd per sms kontakt te krijgen, maar dat is waarschijnlijk net teveel techniek...
    We volgen jullie op de voet. Wat twents nieuws: FC Twente- schalke 04: 1-0 tussenstand. Johan zit gespannen op de bank en buiten horen we de trommels. De boerenkool ligt in de koelkast voor morgen! o, nu 2-0 en een gat het plafond..Ben erg benieuwd naar jullie verhalen! groetjes Margreet (accu is leeg...)

• 04 December 2008 - 09:58

Kylian:

Hi tante Klaar en tante Jans,
    Ik voel enige concurentie :)met zoveel leuke lieve kindjes daar. Ik weet dat jullie goed kunnen knuffelen dus ze boffen daar. Ik ga vanmiddag naar sinterklaas op papa's werk en binnenkort bij Tess op visite, dochter van Kirsten en Pim, 2 dec geboren. Heel veel plezier, groetjes van mama en een lieve glimlach van mij,
    Kylian

• 04 December 2008 - 12:43

Janiek:

hoi,
    Volgensmij is het wel mooi daar! Het sinterklaasfeest bij oma is niet doorgegaan. ze was wat duizelig.Ze ligt dus ziek op bed. Maar maak je maar geen zorgen hoor! Iedereen bezoekt haar.
    Groetjes van janiek

• 04 December 2008 - 14:37

Sandra Paize:

Hoi Klara en Jannie,
    Bedankt voor jullie brief. Leuk om te kunnen volgen wat jullie aan het doen zijn. Ben benieuwd naar de fot's, die ongetwijfeld komen.Op dit moment sneeuwt het hier behoorlijk.Als ik hoor wat jullie allemaal meegenomen hebben, is het nog een wonder dat de koffers wat gewicht betreft, onder de 20 kilo zijn gebleven.Heel veel werkplezier in Mukono toegewenst.
    Groetjes, Sandra.

• 04 December 2008 - 18:36

Douwe En Wilma:

Hey jannie en klara genieten nu met elkaar en de kids alle nieuwe indrukken! Hier is het sneeuwerig maar dat missen jullie niet we zijn berenieuwsgierig naar jullie belevenissen liefs douwe en wilma

• 05 December 2008 - 11:00

Michel En Adrie:

Hey Jans en Klara, bedankt voor jullie bericht! Heb em uitgeprint voor moe. Ze vond het erg leuk. Het gaat al weer stukken beter met haar. Vanmorgen onder de douche geweest en medicijnen zijn iets aangepast. Ze had last van duizeligheid door een storing in het evenwicht, iets wat vaker voor komt en na een paar dagen weer over gaat. En dat is dus ook zo gegaan. Verder had ze last van druk in haar hoofd, dit kwam van de bloeddruk, die weer veel te hoog was. Hiervoor heeft ze nu een plastablet en zijn de bloeddruk medicijnen aangepast. Gistermiddag meteen begonnen en 's avonds was de druk al weg. Coby is vanmorgen geweest en de druk was nog steeds weg. Medicijnen hebben hun werk gedaan. Zo, einde van dit lange bericht en hopenlijk geruststelling voor jullie. Nieuws: wij hebben het huisje in Bierum gekocht. Liefs ons

• 05 December 2008 - 19:19

Moeder Van Klara:

Goedenavond dames,
    Op dit moment ben ik bij Koos en Henriette. We hebben vanavond erwtensoep gegeten, die ik vanmorgen heb gemaakt. Henriette heeft voor een pepernotenbavarois gezorgd.
    Hopenlijk vinden ze de pepernoten lekker!
    Liefs ook van K & H, moeder

• 06 December 2008 - 18:16

Inge En Tonny:

Hallo reizigers, terwijl we ons voorbereiden op een etentje bij de Wereld ( hoe toepasselijk) zitten jullie toch wel echt ver weg hoor. Wat fijn dat er dan techniek is die je nbog wat berichten over en weer sturen. Leuk van de pepernoten, eens wat anders dan rijst. Super dat jullie dit doen hoor, we houden jullie belevenissen met spanning bij. Geniet van alles!

• 07 December 2008 - 17:31

Atie Timmerman:

Dag Klara en Jannie,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, wat een reis zeg! Prachtig om dit te kunnen doen en meemaken! Geniet ervan.
    Hartelijke groeten van Atie

• 07 December 2008 - 20:05

Elsbeth Meulink:

Ha ladies, fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen, maar hoe zit dat nou met die ruzieende apen??? Jaloezie in het verre Afrika? Pas maar op hoor.
    Dikke kussen; ook van Lou en de dames.

• 08 December 2008 - 09:10

Jan En Aafke:

Hey Jannie en Klara, zag ik het gastenboek van CBS een berichtje van jullie en heb de link even gevolgt en kwam daardoor in jullie logboek terecht. We zullen het blijven volgen. Heel veel succes daar. Geweldig dat jullie dit belangenloos doen. Groetjes oet Spiek

• 08 December 2008 - 09:45

Wilma Brink:

Hallo Dames,
    Mooi dat de reis goed verlopen is.Op zich al een hele onderneming. Lekker temperatuurtje daar? Dan is een koude douche heel verfrissend.Veel plezier daar met de kinderen en denk er aan wel een helmpje op op de boda. boda. groetjes Wilma

• 08 December 2008 - 10:16

Maya&peter:

He Hoi,

Wat fijn dat jullie goed zijn overgekomen!
    Het huisje ligt er rustig bij.
    Al gewent aan de warmte daar?, wij kunnen maar niet wennen aan de kou.
    maya en peter en natuurlijk de kids

• 08 December 2008 - 14:36

Rudy:

Hallo Klara en Jannie,
    Geweldig wat jullie daar gaan doen, lijkt me een intensieve ervaring. Fijn dat tot nu toe alles goed gaat. Heb een heel fijne tijd daar en doe ook mijn groet aan Mariska.
    Rudy

• 08 December 2008 - 18:29

Petra En Piet:

Hoi Jannie en Klara,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen bij Noah's Ark. Wij hebben gisteren Noachs Ark gezien als IJssculptuur en nog meer bijbelse verhalen. Prachtig. Maar met een temperatuur van MIN 10 graden is het wel wat anders als bij jullie.
    Geniet ervan.
    Liefs
    Petra en Piet

• 08 December 2008 - 19:36

Ingrid:

Hoi dames,

Fijn dat jullie met alles goed zijn overgekomen. Ben zo benieuwd hoe het jullie vergaat. Zal zeker vaak kijken. Hier is het koud...we gaan woensdag zelfs schaatsen, al is het wel op de kunst ijsbaan. Maar goed, jullie temperatuur lijkt me veel aangenamer.
    Tot schrijfs.

Liefs Ingrid

• 08 December 2008 - 21:39

Mirjam En Charles:

Hallo Jannie en Klara,

Fijn dat jullie goed ontvangen zijn. Heel veel (werk)plezier met de kids daar, we zijn benieuwd naar jullie berichten.
    groetjes, Charles&Mirjam

• 09 December 2008 - 11:00

Inge Grit:

Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Hielden de kinderen van taai taai?
    Hier is het vandaag een beetje grijs, dus extra leuk om op de mail jullie ervaringen te lezen. Ik ben benieuwd wat jullie nog allemaal te wachten staat.
    groetjes Inge

• 09 December 2008 - 11:54

Margreet:

Hoi Jannie en Klara,
    Vandaag lekker een ochtendje vrij en dus even naar jullie site gekeken. Hoe is het met jullie? Kunnen jullie al een beetje wennen? Ook de Noach- site nog bezocht. Vooral de kinderfoto's maken weer diepe indruk. Zulke mooie kinderen die al zoveel meegemaakt hebben. Voor ons is dit toch helemaal niet voor te stellen! Goed dat er dan mensen als jullie zijn die aan deze grote onderneming beginnen en hen kunnen helpen.
    Hoe is het in jullie nieuwe huisje? Al een beetje gesetteld? Ben erg benieuwd, jammer dat we niet zo maar even langs kunnen komen.
    Groetjes en tot gauw maar weer! Liefs Nienke Job Aniek Johan en Margreet

• 09 December 2008 - 13:17

Douwe En Wilma:

Hey Jannie en Klara zijn jullie al een beetje gewend en de kids aan jullie dat zit vast wel goed.Sesamstraat al grijs gedraaid of valt het mee?Veel liefs voor jullie van ons uit Dronten

• 09 December 2008 - 13:50

Harry:

hallo Jannie en Klara,

Fijn dat jullie goed zijn overgekomen. Al een beetje gewend na een week, het zal wel enorm aanpassen zijn, dunkt me.

Nou goed goan en tot kiek . . . en hennig an.

Harry