Op de evenaar - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu Op de evenaar - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu

Door: jannieklara

18 September 2009 | Oeganda, Mukono

Eindelijk mochten we dinsdag weer buiten de poort: samen met Renske, Zefanja en een vriendin van Renske zijn we dinsdag een dagje naar de evenaar geweest. De tocht er naar toe en terug was weer een hele happening omdat je door Kampala moet: alleen maar file en veel lopende mensen langs de weg. Op de evenaar he

Verslag uit: Oeganda, Mukono

weer terug in Oeganda

Lieve allemaal al denken we dat niet veel mensen dit lezen :)...
Wij zijn weer terug in Noah's Ark, waar we al dagen bezig zijn om iederen weer te begroeten en de kinderen te knuffelen. De eerste pannenkoeken zijn weer gebakken. Het voelt alsof we niet zijn weggeweest maar toch is er in een half jaar veel veranderd. Sommige kinderen kunnen nu lopen, andere kinderen zijn veel opener geworden en de kleintjes die naar school zijn gegaan, zijn veel "wijzer" geworden. Ook is er op het terrein in een half jaar tijd veel gebouwd: het dak zit op de kerk en op de werkplaats, kliniek is geopend. Het family house draait : de 8 oudste jongens wonen hier met een nieuw-zeelands echtpaar, een mooie woonvorm. de jongens vinden het geweldig. In het huis zijn nu erg veel nieuwe baby's: we denken niet dat we in 3 weken ze al uit elkaar kunnen houden. Gisteren is er een jongetje van ong. 4 maanden oud gekomen: Levi. De jongste is 4 weken: Thomas. Ook is er een drieling met een moeder van 17 jaar (zij gaat nu naar school).
De meeste aunties, uncles en kinderen herkennen ons: ze vragen meteen of we oliebollen gaan eten en beginnen spontaan ons liedje te zingen: "I saw two monkeys".....
Ook hebben we Bernard teruggezien, het
jongetje dat we de laatste ochtend nog met Mariska van het politiebureau hebben gehaald. Toen was hij ernstig verwaarloosd en opgezwollen van de oedeem. Hij heeft meteen 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Hij ziet er nu erg goed uit: een erg lief en tevreden jochie.
Vanmorgen hadden we spontaan wel 20 aunties op bezoek, reden?? Ook hebben we alweer muizen op bezoek: ze eten uit de val zonder gevangen te worden.
Ook zij zijn wijzer geworden. We trekken ook veel op met Saskia, de zus van Mariska die hier 2 weken is. Verder is er veel bezoek uit Canada.
Wie weet zetten we binnenkort weer een berichtje op de site, al gaat de tijd hier erg snel!!
Knuffel van ons,
groet Klara