playing tent - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu playing tent - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu

playing tent

Door: jannieklara

12 September 2016 | Oeganda, Mukono

Alweer ruim een week hier.
We hebben net voor ons huisje veel apen gespot: ook een zwarte en een vrij zeldzame met oranje/bruine staart. Vandaag zijn we verder gegaan met onze playing tent. Het wordt leuk. Wel kost alles veel tijd: waar vinden we alles.
Ook afgelopen week veel gemaakt. Zo kwam er donderdag een baby in kinderhuis: maandag geboren en moeder van 15 jaar overleden en vader van 16 vertrokken. Had alleen nog maar water gehad. Ze (Roos) doet het gelukkig goed. Vanmorgen haar weer flesje gegeven. Afgelopen vrijdag is Eva, het ondervoede meisje dat door onze buurvrouw Tamar verzorgd werd, naar het ziekenhuis gebracht omdat ze verzwakte. Hier is ze zaterdag overleden en gisteren bij Noah's ark begraven. Doordat we Eva een paar dagen zo van dichtbij meegemaakt hebben, deed dit ons best veel. Vlak nadat we dit gehoord hadden, was hier ook een aardschok van ong 2 minuten alles trilde/ bewoog. Gelukkig geen schade. Dus zaterdag was een enerverende dag.
Verder vermaken we ons prima: we zijn al naar Mukono gelopen en op de boda terug, alle vorderingen gezien op het terrein. De kinderen hebben vakantie en er zijn nu activiteiten in kader van olympische spelen. Er g leuk: opening met olympisch vuur met een tocht in het donker. Verschillende landen zijn vertegenwoordigd zoals china holland en nieuw zeeland.
We hoorden dat het in nederland erg warm is. Hier ook maar bijna elke middag ook een (flinke) regenbui.
En onze foto's van afgelopen jaren zijn weer erg gewild bij de kinderen. Erg leuk om te zien dat de kinderen van 2008/2009 nu al van die grote meiden en jongens zijn geworden.
We proberen zo ook nog wat foto's te plaatsen. Hopelijk lukt dit alles met de wifi. Liefs van ons allebei en voorlopig komen we nog mooi niet terug :)

• 12 September 2016 - 18:36

Adri:

Jannie Klara
    Wat een heftig verhaal, zoveel om je heen dat je er zelf verdrietig van wordt. Fijn dat zij nu jullie hebben om het met elkaar te delen.
    Zo dubbel ook de andere dingen gaan door en hebben jullie aandacht nodig. Want voor je het weet is het weer om.
    Sterkte maar ook veel plezier daar,
    Lieve groet
    Adri

• 15 September 2016 - 14:49

Carien:

Fijn dat jullie daar weer zijn en hulp kunnen bieden. Het is intussen een soort van
    "thuis komen" voor jullie lijkt me.
    Hoop dat de kleine baby geen schade heeft opgelopen door te weinig goede voeding in
    de eerste levensdagen. Te triest voor woorden om je leven zonder mama en papa te beginnen!
    En ook de kleine Eva waar geen eten voor was. Mijn kleindochtertje Eva ontbreekt het aan niets. wij zijn bevoorrecht dat we in een land waar welvaart is geboren te worden.
    Sterkte met alle moeilijke dingen en blijf genieten van de mooie dingen die jullie zien.
    Kus , Carien

• 17 September 2016 - 18:11

Hetty:

Wel weer heftig hoor!
    Fijn dat jullie je zo"nuttig" kunnen maken en de kinderen blij zijn om jullie weer te zien
    Geniet nog van de komende weken
    hartelijke groet en knuffel