Filmploeg - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu Filmploeg - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu

Filmploeg

27 Augustus 2013 | Oeganda, Mukono

Noah's Ark stond deze week in het licht van filmopnames, maar laten we bij het begin beginnen. Op vrijdag morgen werden we heel vroeg door nicht Evelien met vriend Joost naar de trein van 6.15 uur gebracht (allebei: dank dat jullie er zo vroeg voor ons uit wilden). Ons vliegtuig zou om 11 uur vetrekken ,maar wehadden ruim 1 1/2 uur vertraging. Dat betekende dat onze chauffeur Stephen 2 uur heeft moeten wachten en wij 's nachts om 1.30 uur bij Noah's Ark aan kwamen, Gelukkig weer het grote huisje met uitzicht, koelkast en allebei onze eigen slaapkamer en heel basic ingericht. De volgende ochtend hadden we al snel een groot aantal kinderen op bezoek: Welcome back, aunties!
\s Middags maar meteen met de kinderen in het huis aan een broodje met ei en iedereen wil weer dat je bij hun aan tafel komt zitten.
Om 14 uur was de kerk, nu sinds enkele maanden in de kerk op het terrein. De dienst was erg veranderd, omdat er nu een echte muziekband door de kinderen is. Dus er wordt veel muziek gemaakt. Ondertussen werden er opnames gemaakt door een professionele filmploeg. De hele week zijn er opnames op het terrein, voor een film voor de opendag in oktober van Noah's ark in Nederland. Het is voor iedereen die er bij betrokken is, flink stressen . Er zijn ook veel Oegandezen aanwezig en vaak mooi gekleed. Ook wij worden welkom geheten. 's Avonds na het eten zingen de kinderen weer het door ons aangeleerde lied "I saw two monkeys" uit volle borst.
De kinderen hebben een paar weken vakantie, dus overal zijn wel kinderen (het zijn er nu 155). Het is vooral leuk om de oudere kinderen die wij en zij ons kennen terug te zien en ze zijn blij als wij hun namen weten. Vandaag zijn we aan het klussen gegaan: 2 borden voor de namen van de kinderen om boven 2 slaapkamerdeuren te hangen. Ook is ons gevraagd om "wolken" gemaakt van schuimmatrassen af te maken: deze komen te hangen aan het plafond van de livingroom, zodat dit het geluid van de kinderen dempt, want zoveel kinderen kunnen heeeel veel geluid maken. Het is ook erg leuk om bekende aunties weer te zien, en ook heel wat werkers, zoals de schilder Simon, de bewaker Frank, de aunties Jessica, Conny, Grace, Beehra, Lois, de opzichter Matthei, Sam en zijn zonnen Edgar en Kenneth, Josephine van het kantootr enz. En natuurlijk ook de "muzungus". Vanvond met onze Nedelandse buurvrouw pizza gegeten bij haar op het terras,
We genieten ook erg van de natuur: we heben al veel verschillende ogels gespot, 2 soorten Kameleon's gezien en vanmorgen kwam familie aap op bezoek met veel kleintjes. Vannacht werden gewekt door de honden die achter de ezels aangingen. Met 4 jongens hebben we vanmorgen de boerderij bezocht waar net 2 geitjes geboren waren. Vandaag werd ook de verjaardag van de drieling gevierd en ook daar was de filmploeg bij. Aan het begin van de avond vertrok de filmploeg achter 5 boda boda's (=taxibrommer) en was de rust eindelijk weer terug (al is er nog de spanning voor het resultaat). Jannie zit nog lekker buiten op terras te kletsen met onze buurvrouw Ineke onder het geluid van sprinkhanen. Morgen gaan we met Warwick en Marilyn, het Nieuw Zeelandse echtpaar, mee naar Kampala om boodschappen te doen. We vervelen ons in het geheel niet, genieten erg van de kinderen (zij ook wel van ons). Voor nu slaap lekker en voor morgen weer gezond op: wij onder de klamboe :)

• 27 Augustus 2013 - 21:04

Albert En Yolanda:

Hoi JannieKlara

Fijn dat jullie goed over zijn gekomen van een lange reis, geniet van jullie (werk) vakantie.
    Leuk dat we via jullie reisverslagen een beetje mee reizen hou ons op de hoogte wij vinden het erg leuk.
    Groetjes uit Enschede.

Albert Yolanda

• 27 Augustus 2013 - 22:15

Anita O.:

Hoi Jannie en Klara,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Oeganda. Leuk om over jullie ervaringen daarginds weer te lezen. geniet van al het moois daar en succes met al jullie bezigheden! Groetjes, Anita O.

• 28 Augustus 2013 - 01:49

Frans Figaroa:

Dag dames,
    Goed aangekomen zo te zien,en meteen goed bezig.
    Poco poco en lieve groetjes uit ook warme Aruba

• 28 Augustus 2013 - 08:34

Saskia:

Hoi Klara en Jannie,

Zo te lezen draaien jullie alweer helemaal mee in het drukke Noah's Ark leven! Mooi! Geniet ervan! Ik ben benieuwd hoe de wolken eruit komen te zien ;-)
    Groetjes, Saskia

• 28 Augustus 2013 - 10:34

Adri :

Lieve Jannie en Klara
    Goed om te lezen, dat jullie het daar weer goed hebben.
    Goede weken met elkaar en het is genieten om mee te lezen.
    Gr
    Adri

• 28 Augustus 2013 - 11:57

Wilma:

Lieve Two Monkeys, heerlijk dat jullie weer in Noah's Ark zijn eigenlijk horen jullie er daarom zo bij!Prachtig om dit weermet jullie te mogen delen...het ga jullie goed en dikke Bereknuffels voor de Kids.Kan geen toeval zijn maar de post brengt net weer actuele informatie van Noah' s Ark en is de data al bekend dan in oktober succes hè met ook jullie filmopnames spannend....liefs berex Wilma