Heeeeel veeeel crocs - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu Heeeeel veeeel crocs - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu

Heeeeel veeeel crocs

Door: jannieklara

09 September 2010 | Oeganda, Mukono

Afgelopen dagen zijn er op de school voor iedereen crocs uitgedeeld. Er zijn 3 containers met crocs aangekomen (een jaar te laat i.v.m. kaping door Somaliers). Het betekent dat er in elke klas gepast moet worden.De kinderen uit de village zeggen meteen dat het past, de kinderen uit het huis zijn wat kritischer. Eentje was in tranen want hij wilde een andere kleur (groen i.p.v. bruin). Jannie is druk met gordijnen naaien voor Renske, zijn nu bijna af. En nu worden er nog 4 boxkleden gemaakt van douchegordijnen. Klara is afgelopen week 2 x mee geweest naar Mulago Hospital, maandag met 1 van de grotere kinderen, gisteren met 2 kleintjes in een buggy.We mochten meteen met voorrang in verband met onze buggy's. Daarna lekker luxe koffiedrinken in Kampala en via de village terug, een hele belevenis wat je dan onderweg ziet: van alles wordt vervoerd op de fiets en veel lopers op de weg. En door de village zandwegen en veel kuilen en enorme gaten. Toen we maandag in Kampala waren was daar een enorme wolkbreuk en stonden de straten blank, gelukkig fotoapparaat paraat.
Muizen zijn nog steeds niet gearriveerd maar wel een enorme spin bij onze buurman (die ook al een slang op bezoek heeft gehad). Nu aan de wraps bij Renske: genieten naast oegandees eten. Komend weekend een paar dagen naar de Sesse-eilanden met z'n 2-en. Tijd gaat veel te snel en we genieten volop!!

• 10 September 2010 - 11:39

Ina Griede:

Wat weer veel moed en inzet Jannie en Klara. Geweldig!
    Een hele fijne ,veilige tijd gewenst.
    groetjes Ina

• 11 September 2010 - 18:00

Douwe En Wilma:

Wat geweldig om jullie belevenissen mee te beleven!Geniet samen van de Sesse-eilanden!
    Bereknuffels voor de kids en jullie.

• 13 September 2010 - 19:26

Klarina Boogaarts:

Wat zijn jullie toch een wereldmeiden!! Heel leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen!
    Liefs van ons allemaal uit Alkmaar

• 14 September 2010 - 19:37

Nicht Annie:

Hallo wereldreizigers,

Jullie verslag is weer leuk om te lezen. Watzullen er weer mooie foto's mee naar Nederland komen !
    Groetjes vanuit Brabant

• 14 September 2010 - 20:46

Carolien:

Waren de eilanden mooi en ontspannen? En nu weer druk aan het knuffelen enzo? En Klaar, je kan de muizen toch ook lokken als je ze mist? Kylian heeft sinds vandaag ook huisdieren : Vis en Blub. Hij vindt vooral het eten geven erg leuk dus als ik niet uitkijk kan ik volgende week nieuwe kom kopen. Hij weet dat jullie in "afika" zijn en hoopt, net als wij, dat jullie veel plezier hebben! groet en liefs van ons drie

• 15 September 2010 - 13:44

Familie De Jager:

Lieve Jannie en Klara,

Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Ze vonden het vast heel fijn dat jullie weer langs kwamen!
    Blijf genieten en heel veel plezier op de eilanden!
    Een dikke kus van ons!
    liefs Toon , Coby en Annemieke & Evelien natuurlijk ook!

• 15 September 2010 - 18:08

Jennie:

Ha Jannie en Klara, dat je naaimachine nog in de koffer pasten, haha. Wat leuk om jullie belevenissen weer te lezen. Veel plezier nog. Groetjes jennie van de Leur

• 15 September 2010 - 18:27

Lourens:

En jullie maar denken dat de voorrang die jullie kregen met de buggy te maken had. Ik laat mensen met crocks ook altijd voor gaan...!
    Alles goed daar? Geniet ze nog. Zal straks weer grote overgang worden naar het, intussen herfstige, weer hier.
    groeten,
    Lourens

• 15 September 2010 - 21:01

Jody:

Jeetje...ik dacht dat ik een berichtje kreeg als er wat op deze site stond, dus ik maar wachten, haha
    Ik begrijp dat het heerlijk voor jullie is om er terug te zijn . Marc en Victor hebben daar beeld bij!
    Het moet ook gezegd dat jullie hier niets missen. Heb je nog roze Crocs maat 45 (mogen ook KLM blauw zijn)
    Groetjes vanuit Heemstede