welcome back - Reisverslag uit Enschede, Nederland van jannieklara - WaarBenJij.nu welcome back - Reisverslag uit Enschede, Nederland van jannieklara - WaarBenJij.nu

welcome back

Door: jannieklara

03 September 2010 | Nederland, Enschede

Om 5 uur dinsdagochtend door de telefoon (Jannie) en deurbel (Henriette en Koos) gewekt voor vertrek: verslapen! Maar na 10 minuten toch vertrek. Inchecken was spannend met kilo's teveel aan bagage (19,5, 24,5, 24,5, 25,9) maar met onze liefste lach kwamen wij erdoor evenals onze (teveel aan) handbagage (o.a dekentjes, gebreid door moeder en hulp)). Meteen al een half uur vertraging maar verder ging alles voorspoedig. In Entebbe werden we opgehaald door Renske en Zefanja: een hele verrassing. En in Noah's Ark door Mariska. Snel de 4 haringen naar Piet gebracht, die al in bed lag, maar er voor haringen er wel uitkomt.
De volgende ochtend leek het wel staande receptie: Telkens kwamen er kinderen om ons welkom te heten. Ook in het huis een warm welkom, waar we van genoten. Veel nieuwe gezichten: nieuwe kinderen en ander personeel, maar ook veel vertrouwds. In de keuken tot onze verrassing babyvoeding potjes tot aan het plafond: container as gearriveerd.
De familiyunit voor de meisjes is in gebruik met 9 meiden en 1 oegandese auntie, een hele klus.
Gisteren mochten we al meteen mee met een uitstapje voor de grotere kinderen i.v.m. verjaardag van Mariska (en de kinderen hebben 3 weken vakantie): we zouden zwemmen maar omdat het weer slecht (bewolkt, regen) was zijn we gaan bowlen in Kampala (de enige bowlingbaan in het land). Vooraf eerst weer kip (of kippenlevertjes) op een stokje en rolex + een flesje fris, genieten. Onderweg genoten de kinderen van alles wat ze zagen, vooral ambulances zijn een belevenis. Als afsluiting een ijsje. A.s zaterdag gaan de jonge schoolkinderen naar de dierentuin.
Vandaag schijnt de zon, erg prettig. Wij gaan nu naar vakantieactiviteit en vanmiddag naar Kampala om voor Renske gordijnen te kopen.
Zoals jullie zien hebben we ons leventje hier al weer helemaal opgepakt en genieten volop van de kinderen. Veel liefs van ons, oja en nog geen muis te bekennen :)

• 03 September 2010 - 08:17

Anita O:

Hoi Jannie en Klara,

Een hele fijne (muisloze!) tijd met de kinderen (en ook de anderen) daarginds!

Groetjes, Anita

• 06 September 2010 - 17:22

Wilma B.:

Heerlijk zo'n welkom!
    En meteen al op stap, gezellig.
    Nou dames veel plezier; geniet er van.
    Groetjes Wilma

• 06 September 2010 - 18:50

Tante Dina:

Wat leuk voor jullie om zo ontvangen te worden.
    Geniet van het weerzien van al de mooie dingen.
    Groetjes van ons.

• 08 September 2010 - 08:22

Saskia:

Fijn dat jullie je direct weer thuis voelen! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar jullie belevenissen...
    groetjes, Saskia

• 09 September 2010 - 09:17

Wilma De Bruin:

Hoi Jannie en Klara
    Erg leuk het eerste nieuws te lezen. Zo te zien zijn jullie al weer helemaal gewend.
    Renske keek erg uit naar jullie komst hoor. En wat fijn dat Renske heuse gordijnen krijgt.
    Enne hou de muizen vooral buiten Jannie en anders er met de hamer op af. Jij kunt het!!
    Veel plezier verder.
    Groetjes Wilma