9 december rustig dagje - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu 9 december rustig dagje - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van jannieklara - WaarBenJij.nu

9 december rustig dagje

Door: jannieklara

Blijf op de hoogte en volg

09 December 2008 | Oeganda, Mukono

Na enekele enerverende dagen vandaag een rustug dagje. Zoals we al gemeld hebben gingen we afgelopen zaterdag naar een kerkdienst in Kampala met 3 andere vrijwilligers en 3 kinderen (1 1/2 tot 6 jaar). We vertrokken te laat vanwege onze enigwe mannelijke vrijwilliger Brad en kwamen midden in de spits. Nathan van 2 jaar gaf al vrij snel over. Aangekomen in Kampala stonden we in de file terwijl in het busje voor ons iemand werd gereanimeerd. Brad die achter het stuur zat, is daar gaan helpen, terwijl de busjes weer verder reden. Bij ons sprong Reny achter het stuur terwijl ze nog niet eerder in Oeganda gereden had. Met moeite hebben we het busje gevolgd naar 1 van de ziekenhuizen. Waarschijnlijk heeft de vrouw het niet overleefd. Ook Henry had ondertussen overgegeven over de mobiel van Brad. Toch maar naar de kerk: een grote happening, menige gemeente zou jaloers zijn over zo'n grote opkpmst. We zaten vrijwel vooraan terwijl veel te laat waren en jammer genoeg de zang hadden gemist. Daarna voor Oegandeze begrippen luxe uiteten friet, pizza en lasagne. Toen nog naar een grote luxe supermarkt. Om 23 uur weer thuis na enkele flinke kuilen in het donker.
Zondag een kerkdienst op het terrein voor personeel en grotere kinderen. Ook 's avonds weer friet en een worstje(elke zondag).
Maandag om 8.30 uur met Joshua (van 6 jaar) en Enoch (van 1 1/2 jaar en gehandicapt) naar een ziekenhuis in Kampala voor fysio (Enoch) en onderzoek en infuus en antibiotica(Joshua). Daarna Lekker luxe sandwich en supermarket bezoek en om 17 uur weer thuis. 's Avonds met alle vrijwilligers en Piet en Pita gekregen schoenendozen uit Nederland uitzoeken met spulletjes als kerstcadeau voor de kinderen van het huis en van de school / dorp.
Vandaag wat voorbereid voor de komende vakantieweken: hebben jullie nog ideeen, niet te ingewikkeld, want het is voor veeeeeel kinderen in de leeftijd van 3 tot ong. 9 jaar....
Nu zo aan de spaghetti (we hebben vitaminepillen mee: niet overbodig, zo zonder groentes). en de cd van Sesamstraat was erg welkom en ook de medicijnen: er zijn veel kinderen ziek (o.a. malaria)

  • 09 December 2008 - 20:19

    Coby:

    Hey Jannie & Klara
    Lange reis gehad zag ik, maar inmiddels al helemaal ingeburgerd, hoe kan het ook anders als je gelijk al met pepernoten gaat strooien.
    Wat leuk dat jullie ook schoenendozen hebben gekregen, een hele verrassing voor de kinderen zeker?
    Had nu toch maar de cursus "terrein rijden" gedaan, altijd handig in het buitenland!
    Mochten jullie door de vitaminepillen zijn dan horen we het wel.
    Groetjes en tot mailes.

  • 10 December 2008 - 08:03

    Carla Ten Harkel:

    Hallo Jannie en Klara,
    Jullie site ook gevonden! wat leuk om jullie zo te kunnen volgen.Las net dat de kinderen daar schoenendozen krijgen met spulletjes erin. Bij de kids op school zijn ze daar op het moment ook mee via edukans. Ik zal hen straks jullie bericht laten lezen . Leuk voor hen om te weten dat het ook echt goed aankomt.groetjes Carla

  • 10 December 2008 - 14:13

    Wendy Van Der Vegt:

    Hoi Klara en Jannie,

    Ik zie dat jullie al helemaal ingeburgerd zijn. Al druk bezig met van alles. Erg leuk om jullie zo te volgen.Ik zal nog eens wat leuke activiteiten bedenken/opzoeken en als ik wat weet dan stuur ik het door.
    In ieder geval nog heel veel plezier en succes met alles.

    Groetjes,
    Wendy

  • 10 December 2008 - 16:30

    Anthoniepetra:

    hoi dames,
    zo te lezen gaat het helemaal zo als bij jullie past...leuk om dit na te kunnen lezen!!!
    hier is alles kits. veel plezier en succes daar en we wachten met smart op het volgende bericht!
    groetjes!

  • 10 December 2008 - 16:49

    Nicht Janny:

    Leuk om jullie avonturen te lezen.!
    Moet je helemaal naar Oeganda voor we mailcontact hebben het is wat.
    Veel plezier en succes daar.
    Groetjes van ons allemaal uit Heenvliet.

  • 10 December 2008 - 16:56

    Kylian:

    Hi Tante Klaar en tante Jans,
    Ha, overgeven kan ik ook, al zal het minder zijn dan Nathan en Henry (maar ik eet ook geen patatjes en zit niet in enge auto's). :)Wel kan ik al aan het touwtje trekken van Jannie's schilderij waardoor de beer in zijn bed gaat en dat vind ik erg leuk. Ik mag nog niet met mijn nieuwe trein spelen van mama dus lach ik niet meer naar haar. (Wel naar anderen, hoor :))Veel liefs en dikke kus van mij, Kylian

  • 11 December 2008 - 17:29

    Albert En Yolanda:

    Hoi Jannie en Klara
    Leuk jullie te volgen tijdens de "werk"vakantie. Hebben jullie wel een fototoestel mee? Zijn erg benieuwd naar foto's nl. Maar goed dat jullie vitaminepillen bij je hebt na zoveel spagetti. Die heb je niet bij boerenkool nodig........
    We zien uit naar de volgende nieuwsbrief,geniet er van,

    groetjes

  • 12 December 2008 - 11:09

    Aly Breure-Lodders:

    Hallo Jannie en Klara,
    Op de verjaardag van oom Cees hoorden we van jullie missie. Super!
    Kunnen we wat centjes overmaken om te trakteren?
    Goede tijd daar.
    Ad en Aly Breure.

  • 12 December 2008 - 20:29

    Jody:

    Hè hè,daar was ik ook eens.
    Ik was even vergeten dat jullie "live" te volgen zijn op deze site. Maar ik weet natuurlijk precies waar jullie zijn, want ik heb de dvd goed bestudeerd en nog wat uitleg erbij gekregen ook!
    Al een beetje gewend? of missen jullie de heerlijke Nederlandse kou?
    Het is weekeinde hier, hebben jullie ook vrij of gaat het altijd maar door?
    Geniet van alles, dit pakt niemand je meer af.
    Groetjes van Jody en haar mannen.


  • 16 December 2008 - 19:07

    Yvonne Hemmers:

    beste jannie en klara,
    wat ontzettend leuk om jullie te volgen mocht ik wat voor jullie kunnen doen laat het mij weten.
    yvonnehemmers@wanadoo.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Mukono

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Weer veilig terug

23 Februari 2009

laatste keer uit Noah's Ark

16 Februari 2009

Sipi Jinja Kampala

06 Februari 2009

Tragisch ongeluk bij de kliniek

04 Februari 2009

Eindelijk toch weer foto's

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 56423

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 07 Oktober 2016

In 2016 voor de 7e keer naar Oeganda

21 Augustus 2015 - 12 September 2015

Ook in 2015 naar Oeganda

24 Augustus 2013 - 16 September 2013

Een jaar later: 2013 Oeganda

25 Augustus 2012 - 17 September 2012

In 2012 naar Oeganda

31 Augustus 2010 - 24 September 2010

In 2010 naar Oeganda

07 September 2009 - 27 September 2009

weer terug in Oeganda

01 December 2008 - 25 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: